“ÜRETİCİLER ARASINDA BİR BÜTÜNLÜK, DAYANIŞMA VE İŞBİRLİĞİNİN OLMASI GEREKİR”

Organik Sektörü geniş kapsamlı ele alındığında büyük bir sektör olduğunu ve bu anlamda her gün genişlemekte ve gelişmekte olduğunu belirten Egem Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Uzunoğlu, “Organik denilince her ne kadar akla ilk gelen sektör gıda sektörü olsa da organik ürün alışkanlığının ve bilincinin artması ile yeni ürünlere yönelimde artmakta. Yeni ürünlere yönelim de tüketime paralel olarak artmaya devam etmektedir” dedi. Bu anlamda organik ev tekstili sektöründe 2003 yılında bu yana faaliyet gösterdiklerini ve bugün belli bir noktaya geldiklerini ifade eden Uzunoğlu, şunları söyledi: “Bu alanda gerçekleştirdiğimiz araştırmalar ve çalışmalar neticesinde ecocotton markasıyla Türkiye’nin ilk organik ev tekstili ürünlerini tüketicilerle buluşturduk. Ama bu ecocotton markamızla planladığımız hedeflerimiz doğrultusunda bulunmak istediğimiz nokta değil. Bunun için insanların belli bir bilinç düzeyine ve ekonomik anlamda alım gücüne sahip olması gerekir.
Organik tekstil ürünlerini en çok talep eden ülkeler başta ABD, İsviçre, Almaya, İngiltere, Fransa ve Japonya gibi gelişmiş, gelir düzeyi yüksek olan ve çevre bilinci yaygın ülkeler. Tabii ki Türkiye’de de organik ürünlere olan talep her geçen gün yükselen bir ivme kazanmakta. ecocotton olarak bu taleplere cevap verebilmek için şuan Türkiye genelinde 180 bayimiz var ve 10 ülkeye ihracat gerçekleştirerek organik sektörüne dolayısıyla da ihracata ekonomik anlamda katkı sağlıyoruz. Bu da bize şunu gösterir ki dünyadaki tüketim zorluklarına rağmen organik sektörü her geçen yıl ivme kazanarak dünya pazarında kendini konumlandırmayı başarmıştır.”
“YENİ UMUTLAR, YENİ HEDEFLER, YENİ BEKLENTİLER”
Dünyadaki ekonomik çalkantılar ve krizler göz önüne alındığında 2015 yılında ilk altı ayının sektör açısından durağan geçeceğini ifade eden İbrahim Uzunoğlu, yılın geri kalan kısmı için zor olsa da bir hareketlilik beklediklerini ve umut ettiklerini belirtti. “2015 yılı, her yeni yılda olduğu gibi, yeni umutlar, yeni hedefler, yeni beklentiler…” diyen Uzunoğlu, yeni yıl ile ilgili hedeflerini ise şöyle sıraladı:
“Yeni yılla birlikte beklentilerimiz, heyecanlarımız ve yapmak istediklerimiz de yenileniyor. Her geçen yıl insanları bir yaş daha yaşlandırır ama biz ekip olarak organik ev tekstili alanında ecocotton markamızla yenilikler peşindeyiz. Ne yapsak daha iyi olur, tüketicilerimize daha yakın nasıl oluruz, kendimizi daha iyi nasıl ifade edebiliriz, tüketicilerimiz için en kalitelisi, en zarifi ve tabiî ki en doğalını sunmak için çabalıyoruz. Bizim yapmak istediğimiz bir yerde ticaretin de ötesinde bir sosyal sorumluluk aslında. İnsanları ekolojik yaşama yönlendiriyoruz. Tüketicilerimizin daha sağlıklı ve mutlu bir ömür sürmesi için çabalıyoruz.
Bu sektörde daha fazla tüketiciye ulaşmak için öncelikle Organik sektöründe yer alan üreticiler arasında bir bütünlük, dayanışma ve işbirliğinin olması gerekir. Hepimiz aynı çatı altında aynı düzeydeki insanlara hitap ediyoruz. Bizimle alışveriş içinde olan tüketiciler sağlıklı olmak, ekolojik yaşamın içinde yaşama ve kendilerine zarar vermeyen ürünler tercih ettikleri için bize ulaşıyor. Dolayısıyla bu sektörde birbirimizden bağımsız değiliz.”
Tüketicilerin bilinçlendirilmesinin önemine de vurgu yapan İbrahim Uzunoğlu, “Doğru yerde ve doğru zamanda olmak, insanlara güven duygusunu hissettirmek ve itibarlarını kazanmak ehemmiyetle üzerinde durduğumuz hedeflerimizden biri.
İnsanlara doğru bir şekilde ulaşmanın yolu da sosyal ağları doğru ve etkin kullanmakla mümkün çünkü şuan genç neslin tamamı ve yetişkin insanların birçoğu akıllı telefon ve sosyal ağ kullanıcısı. Bu nedenle çağın gerektirdikleri ile hareket ederek, yazılı ve görsel medya, sosyal paylaşım siteleri ile interaktif pazarın içinde yer alarak kendimizi ifade etmek istiyoruz” diye konuştu. Bizim yapmak istediğimiz bir yerde ticaretin de ötesinde bir sosyal sorumluluk.

Bartug Eren